پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 833
نویسنده : سعیده

مقصود از تیتر این است که شما در هر شغلی که هستید یا هر صنفی که مربوط به شماست از طراحی سایت تا سایت نیازمندی و درج آگهی رایگان و یا اگر کارتان فروش ترازو و باسکول و حتا اگر در زمینۀ خرید خودرو در اینترنت مشغول به فعالیت هستید حتما با ایمیل های اسپم در طول روز برخورد می کنید.

اما برخی از ایمیل مارکتینگ ها هستند که هوشمندانه تر عمل می کنند. بگذریم از آنکه اینها هم اسپم هستند و شما در هیچ خبرنامۀ امنی برای دریافت آنها اقدام نکرده اید اما ممکن است یک هزارم مورد نیازتان باشد.

در این ارتباط نمیخواهیم صحبت کنیم. بحث ما در ارتباط با ایمیل لیست هاییست که به صورت قانونی وجود دارند. از ظاهر و باطن وبسایت ارسال کننده هم می شود با چند کلیک، به اعتبار مطالب و کارکرد صحیح آن و به تبع، ایمیل هایی که به عنوان خبرنامه ارسال خواهد کرد رسید.

اگر دریافت کننده هستید:

به خاطر داشته باشید که با فیلترگذاری های مناسب، به بهترین شیوه، اینباکس خود را مدیریت کنید. اگر از یک سرویس دهندۀ رایگان و عمومی می خواهید استفاده کنید، بدون شک جیمیل را انتخاب نمایید.

اگر ارسال کننده هستید و یا می خواهید که باشید:


سرویس دهنده های زیادی امروزه در دنیا هستند که به صورت قانونی و با امنیت کامل، ایمیل مخاطبین شما را جمع آوری می کنند. سرویس هایی نظیر mailchimp و constantcontact با دریافت مبالغی در طول ماه و سال، به شما اجازۀ ارسال تا 50000 کاربر را می دهند و حتا ابزارهایی برای طراحی یک ایمیل درخور و شان شرکت و تجارت شما را به صورت آنلاین در اختیارتان قرار می دهند.




مهم ترین فیلتر شده‌های ایران در سال 92
نوشته شده در یک شنبه 17 فروردين 1393
بازدید : 737
نویسنده : سعیده

رویکرد دولت روحانی پیرامون فضای مجازی، در ابتدای فعالیت اش کاربران را امیدوار کرده بود و این امیدواری تا بدانجا رسیده بود که صحبت‌هایی مبنی بر رفع فیلتر فیس‌بوک و دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی بدون استفاده از فیلترشکن شنیده می‌شد. اما در دولت یازدهم شرایط جور دیگری رقم خورد چنانکه در نیمه دوم سال 92 علاوه بر شبکه‌های اجتماعی برای نخستین بار فیلترشدن اپلیکیشن‌های موبایلی هم مورد توجه مسوولان امر واقع شد.

WECHAT


وی‌چت یک شبکه اجتماعی موبایل‌بنیان است که توسط شرکت tencent چین طراحی و ساخته شده و بیش از 400 میلیون کاربر دارد. اواخر آذرماه، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای دستور فیلتر کردن شبکه موبایلی وی‌چت را صادر کرد و بر همین اساس مسوولیت این کار بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نهاد دولتی مرتبط قرار داده شد.

وی‌چت در شرایطی فیلتر شد که وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت به انتقاد تلویحی از این تصمیم پرداختند و نظر منفی خود نسبت به این فیلترینگ را ابراز کردند. اگرچه این اپلیکیشن هنوز هم فیلتر است و از رفع شدن فیلتر آن خبری نیست.

LINE

لاین نام اپلیکیشن پیام رسانی است که در سال ۲۰۱۱ توسط یک شرکت ژاپنی عرضه شد. در حال حاضر این اپلیکیشن ۲۰۰ میلیون کاربر دارد که از این لحاظ می تواند با اپلیکیشن های WhatsApp و Viber رقابت کند.

بیشتر کاربران این اپلیکیشن آسیایی هستند اما در کشورهای آمریکای مرکزی و اسپانیا نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده است. این اپلیکیشن قابلیت پیام‌رسانی صوتی نیز دارد.

اما اواخر بهمن ماه سال 92 کاربران در استفاده از این اپلیکیشن با مشکل مواجه شدند و طی اخبار منتشره مشخص شد، فیلتر شدن «لاین» شنبه ۲۶ بهمن ماه در جلسه شورای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدون رای منفی به تصویب رسیده است.

گرچه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه خبر فیلتر شدن لاین را تکذیب کرد و در حال حاضر هم در استفاده کاربران از لاین محدودیتی وجود ندارد.

INSTAGRAM


اینستاگرام اپلیکیشنی است روی گوشی‌های اسمارت، ابتدا  روی آیفون و آی‌پد پیاده شد و از چندی پیش، قابل دانلودروی گوشی‌های اندروییدی نیز شد.

شبیه‌ترین سایت به اینستاگرام از لحاظ نحوه عملیات توییتر است، با این تفاوت که در توییتر شما متن و لینک به اشتراک می‌گذارید اما در اینستاگرام شما عکسی را با توضیح ویا بدون توضیح به اشتراک می‌گذارید.

در حال حاضر شمار کاربران این اپلیکیشن از مرز ۱۵۰ میلیون نفر عبور کرده‌ است.

این اپلیکیشن هشتم دی ماه چند ساعت فیلتر و مجددا رفع فیلتر شد، البته مسوولان مربوطه از دسترس خارج شدن این سرویس را مربوط به نقص فنی دانستند.

 PSIPHONE

فیلتر شکن کانادایی سایفون هم در تاریخ 26 بهمن ماه مسدود شده و کماکان نیز از دسترس خارج است. با از کار افتادن این فیلتر شکن امکان دور زدن اپلیکیشن‌های موبایلی مسدود شده هم برای کاربران از بین رفت.

اگرچه مطابق روال سایت‌های دیگری نیز هستند که بر اساس قوانین کشور فیلتر شده‌اند اما مهم‌ترین سایت‌های فیلتر شده از جمله مواردی بودند که در سال 92 رخ داد.

در هرصورت عمل فیلترینگ در دولت یازدهم در حالی اتفاق می‌افتد که وزیر ارشاد و وزیر ارتباطات بارها نظر مخالف خود را در رابطه با این عملکرد اعلام کرده‌اند و از سوی دیگر تمامی صاحبنظران و کارشناسان حوزه هم این نگاه سلبی را نفی کرده اند.

 نظرهای موافق و مخالف

علی اکبر جلالی کارشناس فناوری اطلاعات ضمن نفی کردن نگاه سلبی دولت به این حوزه معتقد است: در کشور ما موضوع فیلترینگ خیلی پیچیده است. به طور مثال در کشور ما فیس بوک فیلتر است و این در حالی است که اغلب جوانان و نوجوانان ما با استفاده از فیلترشکن به این سایت و بسیاری از سایت‌های دیگر که در حال حاضر در کشور ما به صورت قانونی فیلتر شده است دسترسی دارند.

وی ادامه داد: این عمل نوعی لوث شدن قوانین و مقررات است و ارزش قانون را در کشور پایین آورده است که متاسفانه اقدام موثری نیز از سوی مسوولان مبنی بر اینکه بخواهند این مشکل را حل کنند دیده نمی‌شود. مشابه همین وضعیت در مورد دیش‌های ماهواره هم در کشور بارها و بارها مشاهده شده است. وی افزود: چنانکه می‌بینیم قریب به اتفاق مردم در کشور و حتی در روستاهای دورافتاده و در چادر عشایر هم از ماهواره استفاده می‌کنند و بعضا نسبت به جمع‌آوری دیش‌های اهالی یک کوچه و یا یک خیابان اقدام می‌شود، اقدامات این چنینی علاوه بر اینکه برای کاربران هزینه‌های اضافی به همراه دارد، به نوعی بی ارزش کردن قانون نیز است.تمامی این مخالفت‌ها در حالی صورت گرفت که دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی در رابطه با صحبت‌های وزیر ارشاد در رابطه با نفی فیلتر شدن سایت‌ها و نرم‌افزارها، گفت: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای اینکه به دنبال تقویت سرویس‌های داخلی مان باشند و بودجه لازم را برای مرکز رسانه های دیجیتال فراهم کنند، به دنبال این هستند که امکان دسترسی مردم به وی‌چت و فیس‌بوک و غیره فراهم شود که این موضوع در کوتاه مدت و دراز مدت ضررهای جبران ناپذیری را برای ملت ما در بر دارد.




آیا تحلیل سایت لازم است؟
نوشته شده در پنج شنبه 7 فروردين 1393
بازدید : 1071
نویسنده : سعیده

پس از مدتی که سایتتان را راه اندازی کردید، از خود بپرسید که آیا سایت شما به نیازی به چکاپ سئو دارد یا خیر؟

SEO Check Tool

این یک امتحان است برای آنکه اشکالات موجود در وبسایتتان را بیابید. پیشتر نیز ابزار دیگری را برای چک نمودن سئوی سایت معرفی نمودیم. چه آنانکه به رایگان این کار را انجام می دادند و چه آنان که در ازای خرید پکیج هایشان، خدمات سئو ارائه می نمودند.

اکنون با استفاده از این ابزار جدید شما قادر خواهید بود که اشکالات ریز و جزیی وبسایتتان را با دریافت گزارش تحلیل آماری این ابزار پیدا و در جهت رفع آنها گام بردارید. به همین دلیل هر مدیر وبسایتی که بخواهد سایت خود را در رتبه های موتورهای جستجو ارتقا دهد، نیاز به چکاپ سایت خود با استفاده از چنین ابزاری دارد. البته فراموش نکنید که تحلیل اطلاعات و داده های مربوط به سئو، به صورت حرفه ای می بایست توسط سئوکار متخصص صورت پذیرد اما همچنان می توان با استفاده از ابزار آمادۀ موجود، کلیاتی از مشکلات را یافت و در جهت رفع آن اقدام نمود.

دستیابی به صفحۀ اول جستجوی گوگلی، تنها راه دریافت بازدید بیشتر است. به همین دلیل، تمام سایت ها می بایست چکاپ شوند. یکی از ابزارهای رایگان برای چکاپ وضعیت سئوی سایت شما، سئوچکر است که بسیار به شما در کسب رتبۀ نخست گوگل کمک می کند.

کدام راه مهم تر است؟

حال می پرسیم که کدام راه در بهینه سازی وبسایت، بیشتر به سایت شما کمک می کند تا در صفحات جستجوی گوگلی دیده شوید؟

این پرسش بعدی است که مستقیما ذهن هر کسی را به خود مشغول می کند. اینکه دیگر چه کنید برای دیده شدن در صفحات اول موتورهای جستجو! یکی از بهترین کارها همچنان، دریافت بک لینک حقیقی، طبیعی و غیر تقلبی است.

بک لینک ها در الگوریتم جدید گوگل همانطور که مقالات پیشین اشاره کردیم تاثیر ضعیفی دارند اما نه از تنها از بین نرفته اند که در صورت تولید محتوا و ارائۀ متون جدید، تاثیر به سزایی در ارتقای یک URL دارند.

بهتر است برای بررسی تمام موارد فوق هرچه سریعتر ابزار سئوتست را چک کنید.




شارپ وان چیست؟ چگونه شارپ وان شویم؟
نوشته شده در سه شنبه 5 فروردين 1393
بازدید : 751
نویسنده : سعیده

پاسخ کوتاه به این سوال تنها به 1 خط می رسد: شارپ وان و یا #1 به پیوند یا URLی می گویند که با جستجوی چند کارکتر خاص در موتورهای جستجو به عنوان اولین پیوند نمایش داده می شود. چگونه در گوگل #1 شویم

 

اما چگونه پیوند خود را که می تواند شامل یک URL مشخص که با WWW آغاز و با اکستنشن مشخص پایان می یابد شارپ وان کنیم؟

 

اینکه هر صاحب کسب و کاری بخواهد که وبسایتش در صفحۀ اول گوگل باشد حق اوست و چنین چیزی دور از واقعیت نیست چراکه آنان که صفحۀ نخست هم هستند نیز از میان همین مدیران وبسایت ها می باشند. با این تفاوت که زمان کدنویسی و طراحی سایت مورد نظر به نکاتی چون سئو شامل تگهای Title و متاتگ ها توجه شده و در عین حال مدیر وبسایت، با وقت گذاشتن بر روی سایت خود و ارتقای روزانه اش تلاش نموده تا وبسایتش به صفحۀ نخست و رتبۀ یکم دست پیدا کرده است.

آنچه که ما در شرکت طرح و پردازش مبنا به مشتریان خود می گوییم این است که بخش کدنویسی و طراحی و سئوی ریشه ای را به ما بسپارید اما هر دو طرف (مشتریان و شرکت) تعهد کنیم که سایت را به حال خود رها نسازیم. به همین  دلیل است که بسیاری از وبسایت هایی که در زمینه های متفاوت طراحی نموده ایم، بلااستثنا اگر رتبۀ یکم یا همان شارپ وان نباشند، قطع به یقین در صفحۀ اول گوگل یافت می شوند.

ما معجزه نمی کنیم!

برای اطلاعات بیشتر با 0216123 تماس بگیرید تا ضمن ارائۀ توضیحات تکمیلی، از 20 درصد تخفیف طراحی سایت نوروزی ما برخوردار شوید.