پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مروری بر تعرفه و خدمات وایمکس ایرانسل و مبین نت
نوشته شده در پنج شنبه 18 ارديبهشت 1393
بازدید : 890
نویسنده : سعیده

شاید بتوان وایمکس را در ایران اینگونه معنی کرد: همان ADSL که سیم‌هایش را جمع کرده‌اند و قابلیت حمل دستگاه وجود دارد اما متاسفانه طبق قوانین وضع شده امکان اتصال به این تکنولوژی در حین حرکت وجود ندارد. این موضوع به این معنا است که می‌توانید دستگاه را با خود به هرجا که دوست دارید حمل کنید اما سرویس اینترنت تنها در حالت سکون به شما ارائه خواهد شد.

سرویس وایمکس نیز طرفداران خاص خود را دارد، البته اگر جزو کاربران خانگی به حساب می‌آیید ADSL برای شما بهترین گزینه ممکن است.

ایرانسل

کاربر باید با مراجعه به سایت ارائه دهنده سرویس بسته وایمکس خود را با توجه به مکان جغرافیایی خود انتخاب کند. نکته جالبی که در سایت وایمکس ایرانسل به چشم می‌خورد این است که بعضی از سرویس‌ها تقریبا قیمتی معادل قیمت ADSL شرکت‌های اینترنتی و یا حتی ارزان‌تر دارند، این درحالی است که ارائه‌کنندگان سرویس وایمکس تکنولوژی گران‌تر را خریداری کرده و پهنای باندشان 25 درصد نسبت به شرکت‌های اینترنتی گرانتر است.

البته این موضوع در تهران صادق نیست و دربعضی از شهرستان‌های تحت پوشش این شرکت صدق می‌کند. در مورد قیمت‌ها هم کاربر باید به ازای یک بسته یک ماه 128 کیلوبیتی با محدودیت حجمی پنج گیگابایت 22 هزار تومان پرداخت کند. البته کاربر می‌تواند سرعت‌های بالاتر نظیر 512 کیلوبیت بر ثانیه را با محدودیت حجمی چهار گیگابایت به قیمت 22 هزار تومان تهیه کند.

مبین‌نت

شاید مبین‌نت مناطق بیشتری از کشور را تحت پوشش سرویس وایمکس خود قرار داده است به علاوه مهم نیست کاربر در چه جایی زندگی می‌کند چراکه قیمت‌ها برای تمامی نقاط کشور یکسان تعریف شده است. مصرف کنندگان مبین‌نت می‌توانند سرویس 128 کیلوبایتی یک ماه این شرکت را که محدودیتی پنج گیگابایتی دارد به قیمت 20 هزار تومان تهیه کنند. در سرعت‌های بالاتر نظیر 512 کیلوبایت سرویس یک ماه چهار گیگابایتی به قیمت 24 هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

سرعت اینترنت                       ایرانسل                                         مبین نت

128 کیلوبایت (5 گیگابایت)    22 هزار تومان                               20 هزار تومان

512 کیلوبایت(4 گیگابایت)     22 هزار تومان                               24 هزار تومان

یک مگابایت                         54 هزار تومان برای 10 گیگابایت      50 هزار تومان برای هشت گیگابایت

دو مگابایت                           66 هزار تومان برای 12 گیگابایت      75 هزار تومان برای 10 گیگابایت




تبلت جديد مايكروسافت در راه است
نوشته شده در چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393
بازدید : 769
نویسنده : سعیده

جدیدترین مدل از تبلت سرفیس مایکروسافت با نمایشگر 7.5 اینچی و سازگاری با دو ویندوز آر-تی و 8.1 قرار است ۲۰ می روانه بازار شود.

تبلت‌های مایکروسافت در رقابت با تولیدات مشابه اپل و سامسونگ موفقیت چشمگیری به دست نیاورده‌اند. مایکروسافت از سال 2012 با عرضه سرفیس آر – تی به طور جدی وارد این بازار شد و سپس در اوایل سال 2013 سرفیس پرو را عرضه کرد.

آخرین سری از تبلت‌های عرضه شده این شرکت سرفیس 2 و سرفیس پرو 2 بودند که در اواخر سال گذشته میلادی در دسترس علاقمندان قرار گرفتند. هیچ یک از این محصولات  توجه گسترده کاربران را موجب نشدند و حال این شرکت به موفقیت محصول جدید خود با دقت 1440 در 1080 امید بسته است. تبلت‌های قبلی این شرکت از نمایشگرهای 10.6 اینچی و دقت تصویر 1920 در 1080 برخوردار بودند.

بهره‌مندی از پردازنده آی آر ام ساخت شرکت کوآلکوم و سازگاری با دو سیستم عامل آر تی و 8.1 از جمله ویژگی‌های این محصول است. اگر چه قیمت این محصول هنوز اعلام نشده، اما بعید است که قیمت آن بیش از قیمت تبلت سرفیس 2 باشد که با 32 گیگابایت حافظه 449 دلار ارزش گذاری شده بود.




بازدید : 651
نویسنده : سعیده

هربار که دستانتان را از روی کیبورد و برای گرفتن موس بلند می‌کنید ثانیه‌های ارزشمندی را از دست می‌دهید. برای همین هم هست که خیلی از افراد حرفه‌ای دائما در حال استفاده از میانبرها هستند. میانبرها خیلی اوقات دقیق‌تر از حتی بهترین موسهای دنیا کار می‌کنند و با سریعترین حالت ممکن ما را به مقصدمان می‌رسانند.


بیشتر ما از میانبرها استفاده می‌کنیم، اما تمام آنها و حتی بهترین‌هایشان را نمی‌شناسیم. در این مطلب قرار است با میانبرهای مفید و کاربردی ویندوز آشنا شویم تا کارمان را سرعت ببخشیم و مثل یک حرفه‌ای رفتار کنیم.


Windows Key+Arrow: حرکت دادن صفحه به طرفین


یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز 7 که در ویندوز 8 هم تکرار شده است، قابلیت روانه کردن صفحه‌ها به کناره‌هاست که با اینکار می‌توان بدون دردسر صفحه نمایش را دقیقا از نیم بین دو برنامه تقسیم کرد. برای انجام اینکار با موس زحمت زیادی باید بکشید، اما بهتر است تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Windows + Left Arrow و Windows + Right Arrow اینکار را براحتی انجام دهید. در ضمن با ترکیب دو کلید Window + Down Arrow می‌توانید صفحه را کوچک و با ترکیب Windows + Up Arrow صفحه را بزرگ کنید.


Shift+Arrow: هایلایت کردن متن


با وجود تاچ پدهای غیر دقیق امروزی و پرشهایی که هنگام استفاده از آنها رخ می‌دهد، معمولا انتخاب متن مورد نظر کمی با دشواری روبروست، اما برای انجام اینکار راه ساده‌تری هم وجود دارد، تنها کافیست هنگامی که کلید شیفت را پایین نگه داشته‌اید با کلیدهای جهتی به هر قسمتی که می‌خواهید حرکت کنید و متن مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعلاوه با دکمه‌های CTRL + B و CTRL + I هم می‌توانید به ترتیب متن انتخاب شده را Bold یا Italic کنید.


Alt+F4: بستن پنجره


چه نیازی است که به بالاترین قسمت هر پنجره برویم و برای بستنش روی ضربدر کلیک کنیم؟ تنها کافیست با ترکیب این دو دکمه با هم پنجره‌های باز را ببندیم، به یاد داشته باشید که CTRL + W هم تمام اپلیکیشنهای باز را می‌بندد.


CTRL+SHIFT+T: بازگرداندن تب بسته شده مرورگر


خیلی وقتها شده که در یک مرورگر تب‌های زیادی را باز کرده‌ایم و از آنهمه شلوغی کلافه شده و شروع به بستن این تب‌ها می‌کنیم، اما ناگهان متوجه می‌شویم که تب مهمی را بسته‌ایم. در این مواقع می‌توانید با فشردنCTRL + SHIFT + T در هر یک از مرورگرهای مشهور چون کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر آخرین تب بسته شده را بازگردانید.


Windows Key+L: قفل کردن کامپیوترتان


این کلیدهای میانبر برای زمانهایی مناسب است که در محیطی از کامپیوتر خود استفاده می‌کنید که نمی‌خواهید کس دیگری از آن استفاده کند، پس هنگام ترک سیستم خود تنها با فشردن کلید Windows Key + L می‌توانید سیستم را به حالت قفل ببرید.


Windows Key+M: کوچک کردن تمام پنجره‌ها


فرقی نمی‌کند که چند تا درایو دارید و چقدر فضای خالی برایتان مانده است، تقریبا همه ما از تنبلی یا هر دلیل دیگری کلی فایل روی دسکتاپ خود ذخیره داریم که وقتی تعداد زیادی پنجره باز باشد دسترسی به آنها دشوار خواهد بود، پس تنها با فشردن Windows Key+M می‌توانید تمام پنجره‌های باز را به یکباره کوچک کنید.


Shift+Space: انتخاب ردیف در اکسل

وقتی که در حال ویرایش یک صفحه گسترده مثل اکسل یا Google Docs هستید، هایلایت کردن سلولها با موس زمان بر و اعصاب خورد کن است، پس بهتر است به جای آن کلیدهای ترکیبی Shift + Space را برای انتخاب یک ردیف کامل بفشارید. برای انتخاب ردیفهای بالایی و پایینی هم می‌توانید از CTRL + Shift + Up یا CTRL + Shift +Down استفاده کنید. برای خارج کردن ردیف از حالت انتخاب نیز می‌توانید از CTRL + Del استفاده کنید.


Alt+Left Arrow: برگشتن به صفحه قبل در مرورگر


قطعا همه ما از دکمه بک و فوروارد روی مرورگر خود بیشترین استفاده(البته برای ما کاربران ایرانی رفرش بیشتر استفاده می‌شود) را داریم. خیلی راحت با وجود دکمه‌های ترکیبی ALT + Left Arrow برای بازگشت و ALT + Right Arrow برای فوروارد می‌توانیم این عملیات را سریعتر انجام دهیم.


CTRL+D: بوک مارک کردن یک صفحه


بوک مارک کردن به کار خیلی‌ها می‌آید و می‌توانید با فشردن این دو کلید به صورت همزمان در مرورگرهای کروم، فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر ، صفحه مورد نظر خود را به علاقه‌مندی‌های خود بی‌افزایید.


CTRL+Shift+B/O: نشان دادن منوی بوک مارکها


پس از بوک مارک کردن سایت مورد نظرتان، پیدا کردن آن در بین آنهمه صفحه دشوار است. پس با فشردن کلیدهای CTRL + Shift + O می‌توانید تنها در کروم، صفحه کاملی از منوی بوک مارکها داشه باشید، اما با فشردن CTRL + Shift + B می‌توانید در سه مرورگر کروم، فایرفاکس و IE نوار بوک مارکها را ببینید.


F2: تغییر نام فایلها



دلایل زیادی برای تغییر نام یک فایل وجود دارد. دلیلش هر چی که باشد، می‌توانید با انتخاب آن فایل و فشردن دکمه F2 نام آنرا تغییر دهید.


برای تغییر نام چند فایل هم تمام آنها را انتخاب کرده و F2 را می‌فشارید، سپس نام جدید را وارد کرده و اینتر می‌زنید. به این ترتیب نام تمام فایلهای انتخابی، یکسان شده و با شماره‌ای در پرانتز ترتیب می‌شود.




9 گجت عجیب و غریبی که سال 2014 را عجیب غریبتر می‌کنند
نوشته شده در یک شنبه 7 ارديبهشت 1393
بازدید : 1073
نویسنده : سعیده

دنیای فن‌آوری هر روز برای ما سورپرایزهایی دارد که گاهی واقعا انگشت به دهانمان می‌گذارد. در مطلب زیر با 9 گجت عجیب و غریبی که شاید ساخت خیلی‌هایشان برایمان آنقدرها هم واجب نباشد.

1.مسواک با قابلیت اتصال به اینترنت

Kolibree نام یک مسواک هوشمند است که با سنسوری که روی آن تعبیه شده است، می‌تواند میزان باره دندانی که هربار با مسواک زدن از بین می‌رود مشخص کند.

این مسواک بعلاوه فعالیت مسواک زدن را ثبت کرده و تمام اطلاعات را از طریق اتصال بی سیم به یک برنامه می‌فرستد و به کاربر نشان می‌دهد که کجای دهانش را هنگام مسواک زدن تمیز نکرده است.

2.یخچالی که با تلفن شما صحبت می‌کند


ال جی لوازم خانگی هوشمندی را می‌سازد که از طریق سرویس HomeChat لاین مجهز به فن آوری NLP(پردازش طبیعی زبان) بوده و پیامهای متنی ساده را درک می‌کنند.

به یخچالتان پیام دهید که به تعطیلات رفته‌اید، او هم مود پاور سیو را روشن کرده و به شما پاسخ می‌دهد.

3.مانیتور خواب کودک

حتما شده که بخاطر نگرانی از خواب کودکتان شبها بی خوابی کشیده باشید. SmartOne اما چاره شماست.

والدین می‌توانند این دستگاه را در جیب لباس کودک خود قرار دهند و از دمای بدن، موقعیت و تنفس او روی تلفنشان مطلع شوند.

4.دیگی برای شارژ گجت‌هایتان

PowerPot X یک دیگ معمولی نیست. این دیگ به شما امکان می‌دهد در آن آب بجوشانید و به طور همزمان و از طریق پورت USB دو آیفون و یک آیپد را شارژ کنید. در واقع این دستگاه انرژی گرمایی را به برق DC  تبدیل می‌کند.

این دیگ 2.3 لیتر آب ظرفیت داشته  و 10 وات نیرو تولید می‌کند.

5.Parrot برای گیاهان


Parrot یک دستگاه با نام Flower Power ساخته که به کاربران اجازه می‌دهد سلامت گیاهانشان را از طریق آیفون و آیپدشان و با یک برنامه ویژه بررسی کنند.

این برنامه هر 15 دقیقه نسبت به نور خورشید، دما، کود و رطوبت خاک آپدیت می‌شود.

6.یک سوپر تخت خواب برای چک کردن خر و پفتان

این تخت خواب (Superbed) تمام حرکات، تنفس و تپش قلب شما را زیر نظر دارد و به آنهایی که خرو پف می‌کنند کمک می‌کند با تغییر حالت خود راه تنفسشان را باز کنند.

این تخت خواب با یک برنامه هماهنگ بوده و به کاربران توصیه‌هایی برای خواب بهتر می‌دهد.

7.اینتلی درون گوشی‌اتان


 گوشیهای کوچک اینتل مجهز به سنسوری هستند که می‌توانند تپش قلب پوشنده را مشخص کنند.

این گوشیها به جک هدست یک دستگاه هوشمند متصل هستند و با یک برنامه ویژه هماهنگ بوده و به کاربر اجازه می‌دهند که ضربان قلب مورد نظر خود را که می‌خواهد در ورزش به آن برسد تعیین کرده و موسیقی مناسب با آن را انتخاب کند.

8.هدبندی برای ریلکس شدن


InteraXon یک هدبند جدید بوده که می‌تواند امواج مغزی و سیگنالها را به برنامه‌ای که روی دستگاه متصل به آن نصب است بفرستد.

این برنامه هم با فرستادن پیامهای صوتی و تصویری تلاش در آرام کردن شما می‌کند.

9. بهترین دستگاه برای گرفتن عکس سلفی


با Hisy که یک ریموت سوپر کامپکت است می‌توانید به دستگاه هوشمند خود از طریق بلوتوث 4.0 متصل شده و بدون هیچ لرزشی و لغزشی عکس سلفی بگیرید.

فقط کافیست قاب را تنظیم کرده و دکمه هیسی را بفشارید. این دستگاه مستقیم با برنامه دوربین iOS در تماس بوده و  از شما عکس می‌اندازد.